Φάροι και φαρόπλοια, τα φωτεινά ορόσημα μέσα στην νύχτα και οι βοηθοί τους

Γιάννης Ζωγραφάκης
Γιάννης Ζωγραφάκης

Ο Τουρλίτης της Άνδρου, ο φάρος αυτός κατασκευάστηκε το 1887

Αυτές οι ημέρες είναι λίγο έως πολύ περίεργες και με κάποιο τρόπο εκτός από ιερές, είναι και εξαιρετικά σημαντικές στον αποσυμβολισμό τους, εφόσον έχεις να διαπραγματευτείς την θυσία, την ανάσταση, την αναγέννηση και τον ερχομό του φωτός στον κόσμο που συμβολικά αγγίζει την γνώση και την αλήθεια αλλά στο φυσικό πεδίο του κόσμου αυτού είναι η εκδηλωμένη με φυσικό τρόπο πραγματική έλευση του με το μεγάλωμα των ημερών και την έντονη παρουσία του αιώνιου άστρου και φύλακα μας του Ήλιου.

Τέτοιες μέρες δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτή την συμβολική και υλική πραγματικότητα και να μην μιλήσεις για αυτή ή τουλάχιστον να μην κάνεις έστω μια μικρή αναφορά με κάποιο τρόπο.

Συντήρηση φάρου από το προσωπικό του ΠΦΑ Καραβόγιαννος

Εκτός όμως από αυτά τα μεγάλα μεγέθη της φιλοσοφίας αλλά και του ίδιου του κόσμου, αξίζει να γίνει αναφορά και σε κάτι μικρότερο και πιο ανθρώπινο, που αφορά την διατήρηση του φωτός στον κόσμο, τα ανθρώπινα ορόσημα τα οποία μέσα στην νύχτα σιωπηλά αλλά περίοπτα φυλάνε με τον δικό τους τρόπο τις ανθρώπινες ζωές.

το ΠΦΑ Καραβόγιαννος ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ : 1639,7 Μ/Τ ΜΗΚΟΣ : 63,2 μ. ΠΛΑΤΟΣ : 11,60 μ. ΜΗΧΑΝΗ : ΜΟΤΟR WERKE MANNHEIM A . G . ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ : 2400 Η. P. TAXYTHTA : 13 KOMBOI

Αυτά τα ορόσημα στα οποία αναφέρομαι είναι οι φάροι, οι άνθρωποι που τους συντηρούν στην ζωή και τα φαρόπλοια, τα οποία τουλάχιστον στην χώρα μας έχουν έναν ειδικό σκοπό και αυτός είναι να προσεγγίζουν φάρους στα πλέον δυσπρόσιτα σημεία των Ελληνικών θαλασσών για να κρατάνε το φως τους αναμμένο.

το ΠΦΑ Λυκούδης ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ : 1639,7 Μ/Τ ΜΗΚΟΣ : 63,2 μ. ΠΛΑΤΟΣ : 11,60 μ. ΜΗΧΑΝΗ : ΜΟΤΟR WERKE MANNHEIM A . G . ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ : 2400 Η. P. TAXYTHTA : 13 KOMBOI

Οι φάροι για τους ναυτικούς είναι ίσως τα πιο σπουδαία ορόσημα γιατί δηλώνουν ελπίδα, νοσταλγία, προσμονή, προστασία, γνώση και πολλά άλλα.

Πάντα για τους ναυτικούς οι φάροι είναι οι στεριανοί ή οι πλωτοί σταθεροί σύντροφοι τους στο ταξίδι, οι οδηγοί αλλά και οι προστάτες τους και οι φαροφύλακες, οι μοναχικοί εκείνοι άνθρωποι που μονάζουν για να κρατάνε συντροφιά στον φάρο να μην σβήσει.

Λακωνία, Μαλέας

Η Ελλάδα εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης και του κομβικού της σημείου λόγω του ότι μέσα από τις θάλασσες της περνάει ένας τεράστιος αριθμός πλοίων και εξαιτίας του τεράστιου αριθμού νήσων, βραχονησίδων, λιμανιών, επινείων, κόλπων, όρμων και αγκυροβολίων καταφυγής, έχει ένα τεράστιο φαρικό δίκτυο το οποίο χρειάζεται συνεχή συντήρηση.

Από την σελίδα εδώ  έχουμε τα στοιχεία του φαρικού δικτύου της χώρας μας τα οποία είναι τα παρακάτω

Σταθεροί φάροι: 243

Αναλαμπόντες φάροι: 852

Επιτηρούμενοι φάροι: 57

Φωτοσημαντήρες: 150

Σχεδίες- πλωτοί στόχοι: 2

Ραδιόφαροι: 2

Σταθμοί radar beacon: 2

Σύνολο: 1308

Οι 9 είναι Πυρσοί με Ηλιακή Ενέργεια, οι 852 είναι Πυρσοί με Ασετιλίνη και οι 325 είναι Πυρσοί με ηλεκτρικό ρεύμα από την  ΔΕΗ.

Για την συντήρηση τους υπάρχουν δύο πλοία του Ελληνικού πολεμικού ναυτικού τα οποία προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε αυτό το τόσο ζωτικό κομμάτι της χώρας μας και αυτά είναι το ΠΦΑ Καραβόγιαννος και το ΠΦΑ Λυκούδης.

Ένα τεράστιο ευχαριστώ λοιπόν σε αυτούς τους ανθρώπους που κρατάνε την νύχτα, κάθε νύχτα, το φως αναμμένο για τους ναυτικούς και τα καράβια.

Ακόμα και αυτές τις ημέρες που όλοι οι υπόλοιποι θα πάρουμε το αναστάσιμο φως, κάποιοι άνθρωποι θα είναι εκεί και κάποιοι άλλοι θα ταξιδεύουν για να διατηρήσουν το φως των φάρων ανοικτό και τους ναυτικούς ασφαλείς.

 

Comments

  1. Oraia ta lete re    

    Πολύ ωραίο θέμα! Μπράβο που θυμηθήκατε αυτούς τους αφανείς, αλλά τόσο σημαντικούς, ανθρώπους 🙂

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.