Το Ηράκλειο θα αποκτήσει καινούρια Μαρίνα

Γιάννης Ζωγραφάκης
Γιάννης Ζωγραφάκης

Η παλιά Μαρίνα του Ηρακλείου, αν και ιδιαίτερα γραφική, αδυνατεί να εξυπηρετήσει της σύγχρονες απαιτούμενες υποδομές

Ένα έργο που εδώ και χρόνια έπρεπε να γίνει πραγματικότητα, φαίνεται ότι αρχίζει να υλοποιείται στο Ηράκλειο.

Μιλάμε για την καινούρια ή μάλλον την μόνη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου, διότι η Μαρίνα του παλιού λιμανιού δεν μπορεί να υποστηρίξει τις υποδομές που χρειάζεται μια τέτοια σύγχρονη εγκατάσταση.

Εγκρίθηκε λοιπόν η χωροθέτηση της καινούργιας Μαρίνας Λιμενικών και Ναυταθλητικών Εγκαταστάσεων Ηρακλείου, στην περιοχή του Παγκρήτιου σταδίου.

Η καινούργια Μαρίνα θα έχει έκταση 390.000 τ.μ. Οι χερσαίοι χώροι της θα έχουν έκταση 192.500 τ.μ. και η λιμενολεκάνη της 196.500 τ.μ.

Ο προσήνεμος μώλος της θα έχει μήκος 1370 μ. και ο υπήνεμος 300 μ. με προβλήτες για τον ελλιμενισμό σκαφών συνολικού μήκους 1,800 μ. και κωπηλατοδρόμιο στην εκβολή του Γιόφυρου με μήκος 850 μ. το οποίο θα εξυπηρετεί όλες τις ναυταθλητικές δραστηριότητες.

Το έργο, εκτός των λιμενικών εγκαταστάσεων, θα περιλαμβάνει και οικοδομικά τετράγωνα με συνολική επιφάνεια 29.000 τ.μ., με χώρους αναψυχής, διοικητικά κτίρια, καθώς και ξενοδοχείο με καταστήματα.

Η Μαρίνα θα μπορεί να φιλοξενεί περίπου 1000 σκάφη και οι θέσεις για τους επισκέπτες θα υπερβαίνουν τις 1500.

Το συγκεκριμένο έργο είναι πολύ σημαντικό, αν και με μια τεράστια καθυστέρηση, για ένα νησί το οποίο φημίζεται για τις ομορφιές του αλλά και για την έλλειψη λιμενικών εγκαταστάσεων, που αποτρέπουν πολλούς ξένους, κυρίως ιστιοπλόους, να προσεγγίσουν το νησί.

Φυσικά θα χαιρόμουν ακόμα περισσότερο με αυτό το έργο εάν η πολιτεία καταλάβαινε την σημαντικότητα που έχει η θάλασσα αλλά και η ενασχόληση με αυτή, και άλλαζε το νομικό καθεστώς το οποίο έχει παροπλίσει αυτή την στιγμή χιλιάδες σκάφη σε όλη την χώρα εξαιτίας των δυσβάσταχτων φόρων που υπάρχουν.

Δεν νοείται μια ναυτική χώρα με τόσο μεγάλη ιστορία και παράδοση στην θάλασσα να μην επιτρέπει στους πολίτες της να ασχοληθούν με αυτό το αντικείμενο ή να το θεωρεί πολυτέλεια, την ώρα που στο εξωτερικό ο κλάδος αυτός απασχολεί μια τεράστια βιομηχανία επαγγελμάτων δίνοντας δουλειές αλλά και χρήμα στις τοπικές κοινωνίες αλλά και τα κράτη.

Αυτή η Μαρίνα που πρόκειται να κατασκευαστεί θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικό έργο από την στιγμή που και οι Έλληνες θα μπορούσαν να απολαύσουν της παροχές της, όμως με το ισχύον νομικό καθεστώς και την υπερβολική φορολόγηση των σκαφών άνω των 5 μέτρων, μπορεί να πει κανείς ότι το έργο αυτό απευθύνεται μόνο σε ξένους και όχι σε Έλληνες.

Ελπίζω κάποια στιγμή η πολιτεία να καταλάβει τα αυτονόητα, ότι δηλαδή ένας ναυτικός λαός πρέπει να συνεχίσει και να ζωντανέψει την ναυτική του παράδοση. Και για να την τιμήσει θα πρέπει να είναι ελεύθερος να χρησιμοποιήσει την θάλασσα, όχι κοιτάζοντας την από την παραλία, αλλά ζώντας μαζί με αυτήν.