Πτώση Μirage 2000 -5, πολλά ερωτήματα σε μια κρίσιμη περίοδο

Γιάννης Ζωγραφάκης
Γιάννης Ζωγραφάκης

Εννέα μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου ένα Μirage 2000 -5 της πολεμικής αεροπορίας έπεσε χθες ενώ οι συνθήκες της πτώσης του παραμένουν άγνωστες.

Δυστυχώς ο 34χρονος χειριστής του και αρχηγός της αποστολής Γεώργιος Μπαλταδώρος σκοτώθηκε κατά την πτώση.

Μετά από παραβίαση του Ελληνικού εναέριου χώρου, το απόγευμα της Πέμπτης το αεροσκάφος απογειώθηκε από την Σκύρο για αναγνώριση και αναχαίτιση μαζί με ένα δεύτερο αεροσκάφος ιδίου τύπου.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή ήταν περίπου 2 μποφόρ αλλά με αυξημένη νέφωση.

Η αρχική δήλωση ήταν πως το αεροσκάφος γυρνούσε από αποστολή αναγνώρισης και αναχαίτισης ενώ παράλληλες πληροφορίες έλεγαν ότι δεν υπήρξε εμπλοκή.

Αυτό το οποίο φαίνεται περίεργο είναι ότι το αεροσκάφος σύμφωνα με το ΓΕΑ έχασε την επαφή του με το ραντάρ στιγμιαία δημιουργώντας αρκετά ερωτήματα τα οποία αυτή την στιγμή οι επιτελείς και οι εμπειρογνώμονες καλούνται να λύσουν.

Το ότι το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε στιγμιαία από το ραντάρ δείχνει ότι το Μirage 2000 -5 δεν έπαθε μηχανική βλάβη ή αν έγινε κάτι τέτοιο θα πρέπει να ήταν τόσο ακαριαία που δεν άφησε στον πιλότο καμία ευκαιρία για να κάνει κάτι.

Υπήρξε η πληροφορία ότι το αεροσκάφος, εθεάθη πάνω από την Μύκονο με κατεβασμένους τους τροχούς όμως πιο κατάλληλο για αναγκαστική προσγείωση ήταν το αεροδρόμιο της Σαντορίνης για αυτό τον σκοπό, κάτι που όμως δεν σημαίνει πως αν ήθελε να προσγειωθεί στην Μύκονο δεν θα είχε την δυνατότητα αυτή.

Ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον στοιχείο στην υπόθεση είναι ότι από τα πρώτα λεπτά μετά την πτώση του Ελληνικού αεροσκάφους, Τούρκικα δημοσιεύματα ανέφεραν πως δεν υπήρξε συμπλοκή αλλά ούτε υπήρξε κοντά στην περιοχή κάποιο Τούρκικο αεροσκάφος.

Η Πρώτη επίσημη ανακοίνωση του ΓΕΑ έλεγε «Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου. Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος».

Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας, στο μυαλό πολλών έρχεται η σκέψη ότι υπήρξε κάποιο θερμό επεισόδιο το οποίο έκανε το αεροσκάφος να χαθεί από τα ραντάρ, όμως στην συγκεκριμένη φάση που όλα είναι θολά και τα στοιχεία ελλειπή το πλέον ψύχραιμο είναι να μείνουμε στα στοιχεία που υπάρχουν ειδικά αυτή την εποχή που η σχέση της Ελλάδας με την Τουρκία είναι εξαιρετικά τεταμένη.

Ίσως πολλά ερωτήματα παραμείνουν ερωτήματα σε αυτή την υπόθεση, όμως παρόλα αυτά ένας νέος άνθρωπος, πάνω στο καθήκον, για ακόμα μια φορά έχασε την ζωή του την ώρα που κάποιοι άλλοι συνάδελφοί του θα πρέπει να κάνουν ανά πάσα στιγμή την δουλειά του έχοντας πάνω τους το βάρος της απώλειας αυτής κάτι το οποίο είναι για αυτούς τους ανθρώπους αυτονόητο.

Οπότε θα παραμείνουμε στην υπόθεση με σεβασμό στην μνήμη του νεκρού αλλά και στις ζωές αυτών που συνεχίζουν το λειτούργημά του.

 

Comments

  1. Oraia ta lete re    

    > Υπήρξε η πληροφορία ότι το αεροσκάφος, εθεάθη πάνω από την Μύκονο με κατεβασμένους τους τροχούς όμως

    >σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα

    Καλά μιλάμε για απίστευτα πράγματα. Χάρτη δεν έχετε στο γραφείο σας; Ούτε google;

    Η Μύκονος είναι ΝΟΤΙΑ απο την Εύβοια.
    Η Σκύρος είναι ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ στην Εύβοια.
    Το αεροσκάφος έπεσε ΒΟΡΕΙΟ-ανατολικά της Σκύρου.

    Πως τότε αν ήταν σε κίνδυνο στην ΜΥΚΟΝΟ, βρέθηκε ΒΟΡΕΙΟ-ανατολικά της Σκύρου; Και γιατί δεν πήγαινε σε άλλο κοντινότερο αεροδρόμιο (η Αττική είναι πιο κοντά από τη Σκύρο, αμα είσαι στην Μύκονο) ή έστω να πέσει με το αλεξίπτωτο άμα ήξερε για τόσο μεγάλη απόσταση οτι είχε πρόβλημα το αεροσκάφος του;

    Ως συνήθως στην Ελλάδα, ούτε στα πιο απλά πράγματα δεν μπορούμε να πούμε «ρε συ, τι λέμε; Δεν βγάζει νόημα.»

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.