Πετάει πετάει… το τρένο (Της Κρήτης)

Ψάχνοντας λίγο παραπάνω την «είδηση» για το μεγαλεπίβολο σχέδιο...

Μάριος Διονέλλης
Μάριος Διονέλλης

«Στείλε στην Κρήτη πρόταση, θα τσιμπήσουν, γουστάρουν μακέτες, έχουν φάει μακέτα τόσα χρόνια που πήγε σύννεφο. Κάτι θα πιάσουμε και από εκεί».

Κάπως έτσι πρέπει να ήταν η εντολή στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας των εναέριων τρένων στο Μόντρεαλ (ή στη Λευκορωσία – δεν έχει διευκρινιστεί). Και η αλήθεια είναι πως από μακέτες και γραφικά σκίζουν. Να κάθεσαι να χαζεύεις για ώρα βιντεάκια με προσομοιώσεις, τρισδιάστατα εναέρια τρένα και γραμμές να διατρέχουν (εικονικά πάντα) μεγαλουπόλεις και ατέλειωτα λιβάδια. Ωραία φάση.

Η υπόθεση βρωμάει όμως, καθίστε να διαβάσετε παρακάτω…

Λεφτουδάκια θέλουν από μικρο-επενδυτές. Από εσάς και εμένα δηλαδή.

Την πρόταση σίγουρα θα την έχετε ακούσει εδώ και δύο μέρες. Την έστειλαν από τον Καναδά στον κ. Σταύρο Πολέντα, πρόεδρο του Πανελληνίου Συλλόγου Αρωγής & Αλληλεγγύης Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων ‘’Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ’’. Πού τον βρήκαν τον κ. Πολέντα δεν ξέρω αλλά υποψιάζομαι πως μπορεί να τους βρήκε και εκείνος. Του ζήτησαν λοιπόν να μεσολαβήσει απευθείας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (!!) για να του εκθέσουν την πρότασή τους. Και εκείνος δέχτηκε και μεσολάβησε και εν τω μεταξύ την έστειλε την πρόταση και σε όλα τα ΜΜΕ. Και είναι εντυπωσιακό πόσο γρήγορα τα ΜΜΕ την αναπαρήγαγαν χωρίς μια δεύτερη ερώτηση έστω.

Συνοπτικά προβλέπει: Εναέριο τρένο από Χανιά μέχρι Ηράκλειο. Ταχύτητα 360 χιλιόμετρα την ώρα, διάρκεια διαδρομής 25 λεπτά. Κόστος κατασκευής 680 εκατομμύρια ευρώ το οποίο αναλαμβάνει (κάτω από προϋποθέσεις) να καλύψει αποκλειστικά ή εταιρία.  Ω χαρώ το. Και γρήγορο και τζάμπα.

Όμως ο διάβολος λένε, κρύβεται  (εκτός από το κόκκινο γλυπτό του Παλαιού Φαλήρου) στις λεπτομέρειες και στις παρενθέσεις. Και αυτό το (κάτω από προϋποθέσεις) να σας πω την αλήθεια με έβαλε να ψάχνω σχεδόν όλη νύχτα, αλλά ο κόπος δεν πήγε χαμένος.

Πάμε λοιπόν:

Αυτή η εταιρία που μας κάνει την πρόταση έχει τον βαρύγδουπο τίτλο GEDCORP – Global Economic Development Corporation. Στα ελληνικά: «Εταιρεία Παγκόσμιας Οικονομικής Ανάπτυξης» (πσσσσς…..). Αυτή είναι αποκλειστικός κάτοχος αδείας και διπλώματος ευρεσιτεχνίας του skyway για τον Καναδά. Βέβαια από συγκεκριμένα έργα τίποτα. Στην κεντρική σελίδα της εταιρίας δε θα βρεις ούτε ένα από αυτά τα τρενάκια να έχει κατασκευαστεί σε όλο τον κόσμο. Μόνο μακέτες.

http://gedcorp.com/

Ούτε όμως και τίποτα άλλο συγκεκριμένο. Στις υπηρεσίες που παρέχει η ίδια εταιρία περιλαμβάνονται οι εξορύξεις (από χρυσό και βωξίτη μέχρι διαμάντια) αλλά και μια περίεργη ενότητα υπό τον τίτλο «κυβερνητικές συνδέσεις» (government connections) με υπότιτλο: Πλήρης ομάδας υποστήριξης για να συνάψετε συμβόλαιο. (Full Support Team to get to contract) ή ίσως για να συνάψει (η ομάδα;) συμβόλαιο (σύμβαση;) κανείς δεν ξέρει. Τίποτα από αυτά δεν πατιέται στο site και δεν δίνεται καμία παραπάνω πληροφορία.

Αυτό με τις… συνδέσεις εμφανίζεται όμως και αλλού, στην περιγραφή της εταιρίας.«Established skilled Connection Team. Employing deep rooted channels connecting Financiers, Investors, Government, Business and Industry». Για πάμε στα ρωμαίικα: «Εξειδικευμένη ομάδα σύνδεσης. Χρησιμοποιώντας κανάλια με βαθιές ρίζες (!) συνδέοντας χρηματοδότες, επενδυτές, κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και βιομηχανίες». Ότι καταλάβατε καταλάβατε.

Αυτά τα «κανάλια με βαθιές ρίζες» πάντως μυρίζουν κομπίνες τύπου «πυραμίδας» από τις οποίες πολύς κοσμάκης είδε τις ρίζες των αετονύχηδων να φτάνουν μέχρι τη δική τους τσέπη και εδώ το πράγμα αρχίζει να σοβαρεύει και να σου μπαίνουν ψύλλοι στα αυτιά.

Στο ίδιο site, στο βασικό μενού υπάρχει και η επιλογή projects (έργα). Εκεί είναι που περιμένεις να δεις τα ουσιαστικά πράγματα, δηλαδή τί έχει φτιάξει μέχρι τώρα κοτζάμ «Εταιρία Παγκόσμιας Οικονομικής Ανάπτυξης». Τζίφος και εδώ. Σε πάει λίγο παρακάτω σε κάτι ωραίες φωτογραφίες με τους τίτλους «Ναυτιλία», «Υποδομές», «Εξόρυξη και εξερεύνηση» και «εξαγωγές». Και πάλι δεν πατιέται τίποτα να πας πουθενά να δεις έστω μια πέτρα πάνω στην άλλη που να έχει βάλει (ή να έχει βγάλει λόγω εξορύξεων) η συγκεκριμένη εταιρία.

Οπότε τί μένει; Να πας να δεις τα εντυπωσιακά βιντεάκια με τα τρενάκια σε μακέτες και τα 3D γραφικά. Είναι κάτω από το κουμπί SKYWAY ΚΑΝΑΔΑΣ, ενώ δίπλα ακριβώς υπάρχει και κουμπί SKYWAY ΚΡΗΤΗ. (Ώφου μεγαλεία…) Και τα δύο κουμπιά πάνε στην ίδια λίστα με βίντεο…  Σε κάποια εκτός από μακέτες εμφανίζονται και ηθοποιοί. Ένας αγανακτισμένος κύριος που έχει κολλήσει στην κίνηση με το αυτοκίνητο και ξαφνικά από πάνω του περνάει (με γραφικά εννοείται) το εναέριο τρένο. Σε ό,τι αφορά τα βίντεο πάντως, ειδικά αυτό εδώ, η δουλειά είναι επαγγελματική. Κάπου στο τέλος έχει και ένα αληθινό βαγόνι από αυτά που είναι στη μακέτα και ψαρώνεις.

Στη Λευκορωσία

Την πρόταση προς τον κύριο Πολέντα την υπογράφει ένας κύριος Joe Metzen που θέλει να συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για να του πει κι αυτουνού το σχέδιό του. Στη σελίδα της εταιρίας του βέβαια ο ίδιος αν και είναι γενικός διευθυντής, δε φαίνεται πουθενά. Ούτε και κανένα άλλο στέλεχος της GEDCORP φυσικά. Με αναζήτηση στο google τον βρίσκουμε ως πρόεδρο μιας εταιρίας εξορύξεων της Γουινέας (δυτική Αφρική) στη διοικητική κορυφή της οποίας βρίσκονται μαζί με αυτόν ένας έμπορος διαμαντιών και ένας γεωλόγος. (Εδώ κολλάνε και οι εξορύξεις από τη δραστηριότητα της GEDCORP).

http://www.giolimited.com/about/team/

Η σύζυγος και τα παιδιά του κυρίου Metzen είναι επίσης στελέχη της εταιρίας στη Γουινέα. Η κόρη του αναφέρει στο βιογραφικό της πως σπούδασε στο πανεπιστήμιο McGill του Καναδά. (Νάτος και ο Καναδάς, οπότε κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε για τον ίδιο άνθρωπο που θέλει να δει τον Προκόπη Παυλόπουλο).

Η αναζήτηση για το όνομά του πάντως έβγαλε και ένα άλλο έγγραφο με την υπογραφή του κ. Metzen, λίγο παλαιότερο, με παραλήπτη όχι τον Σταύρο Πολέντα, αλλά έναν άλλο Σταύρο, τον Αρναουτάκη. Έχει ημερομηνία 21 Σεπτεμβρίου 2017 και φέρει τον… σαφέστατο τίτλο «Πρόταση Μεταφορικών Μεταφορών Υψηλής Ταχύτητας»  ενώ στο σύνολό του είναι κακομεταφρασμένο, προφανώς από αυτόματη μετάφραση στο google. (Μάλλον η πρόταση πάει ελαφρώς διαφοροποιημένη σε αρκετούς αξιωματούχους σε όλο τον κόσμο και που να κάθεσαι τώρα να βρίσκεις μεταφραστές κτλ.)

Το ενδιαφέρον σε αυτό το έγγραφο είναι πως στο επιστολόχαρτο, εκτός από τη διεύθυνση στο Μόντρεαλ υπάρχει και ακόμα μία στο Μινσκ της Λευκορωσίας. Ψάχνοντας με τα λύματα skyway και Belarus (Λευκορωσία) εμφανίζεται μπροστά σου ένας θησαυρός. Αυτοί στον Καναδά μάλλον είναι ερασιτέχνες ή μαθαίνουν τώρα τη δουλειά.

Αν ακολουθήσεις λίγο τη συσχέτιση των βίντεο στο youtube θα πέσεις πάνω στον ίδιο κύριο που ήταν πριν κολλημένος στην κίνηση και που τώρα προσπαθεί αγωνιωδώς να πείσει τους Λευκορώσους ότι η εταιρία υπάρχει και ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζει τρένο και σταθμούς στο «οικολογικο-τεχνολογικό πάρκο» της Λευκορωσίας.  Στην αρχή ποζάρει μπροστά σε μια ταμπέλα και μετά μας δείχνει εργάτες να κολλάνε ξανά και ξανά τις ίδιες μπετόβεργες. Ωστόσο το βίντεο μυρίζει μούφα από μακριά. Μοιάζει περισσότερο με σκηνικό παρά με συγκεκριμένο τεχνικό έργο. Από κάτω στην περιγραφή του βίντεο γράφει: «Βιαστείτε … Περιορισμένες μετοχές απομένουν. Μην χάσετε την ευκαιρία ζωής για να εξασφαλίσετε το μέλλον σας».

Ωπα λέω. Περιμένετε να επενδύσω. Εδώ πια το πράγμα αρχίζει να ξεκαθαρίζει… Λεφτουδάκια θέλουν από μικρο-επενδυτές. Από εσάς και εμένα δηλαδή.  Έψαξα άλλο βίντεο με αγγλικούς υπότιτλους (αφού τα ρωσικά μου εξαντλούνται στο «ντα γκασπαζά» από τους «Δύο ξένους» του mega) και έφτασα σε έναν άλλο κύριο, τον Anatoly Eduardovich Yunitsky, που φαίνεται να είναι το μεγάλο κεφάλι όλης της υπόθεσης.  Υπό τον τίτλο «Παρουσίαση του επενδυτικού γκρουπ SKYWAY» ο κύριος Anatoly ξεκινά με τη βαρύγδουπη δήλωση: «Φτιάχνουμε τη μεγαλύτερη εταιρία στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού». (Για τρένο δεν παίρνω όρκο αλλά από εναέρια καλάμια σίγουρα ξέρουν…).

Πριν περάσουν τα δύο πρώτα λεπτά του βίντεο, ο κύριος το σκάει το παραμύθι…  «Κάθε επενδυτής ανάλογα με το μέγεθος της συνεισφοράς του θα είναι ιδιοκτήτης χιλιομέτρων ή μέτρων από αυτές τις γραμμές…» Και έτσι εξηγείται και εκείνη η παρένθεση (κάτω από προϋποθέσεις) στην επιστολή προς τις ελληνικές αρχές για την «κάλυψη του κόστους κατασκευής αποκλειστικά από την εταιρία».  Μπα δε θα πάρω. Εγώ ένα μηχανάκι είχα και τρόμαξα να το ξεφορτωθώ. Που να κουμαντάρω ολόκληρο τρένο ή κομμάτι από τις γραμμές του. Δε μυρίζει καλά το όλο project σύντεκνε.

Κάπου εδώ το σταμάτησα το ψάξιμο πήγε και άγρια χαράματα και η οθόνη άρχισε να παπαδουλίζει. Στην πορεία βγήκαν κι άλλα για μια αντίστοιχη επένδυση στην Ινδία που ενώ συμφώνησε η κυβέρνηση δεν έγινε ποτέ κτλ. Ψάξτε και εσείς λίγο αν έχετε όρεξη, τόσα λινκ σας έδωσα.

Μια κουβέντα μόνο ακόμα:

Από όλη αυτή την υπόθεση, που μεταξύ μας, φώναζε από χιλιόμετρο πως είναι μούφα, βρίσκεται βαριά εκτεθειμένος ο κύριος Σταύρος Πολέντας του Συλλόγου για τα Τροχαία στα Χανιά. Ένα στοιχειώδες ψάξιμο πριν κάνει τη μεσολάβηση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας θα μπορούσε να κάνει. Η υπόθεση Τροχαία – νεκροί – συγγενείς που έχασαν τους δικούς τους (ο κ. Πολέντας είναι μεταξύ αυτών) είναι θέματα που «πουλάνε» και ενίοτε μπορεί να προσελκύσουν και διαφόρων ειδών αεριτζήδες. Δεν καταλογίζω πρόθεση στον κ. Πολέντα. Αβλεψία όμως μεγάλη που εξέθεσε και τον ίδιο και την πολύ σοβαρή υπόθεση των τροχαίων δυστυχημάτων.

Από την άλλη η ιδέα για τρένο στην Κρήτη δεν είναι για πέταμα. Κάθε άλλο μάλιστα. Κανονικό τρένο όμως, όχι πετούμενο και με σοβαρή μελέτη. Ειδικά αν δρομολογείται νέα χάραξη του ΒΟΑΚ γιατί να μην έχει στη μέση και μέσο σταθερής τροχιάς στα πρότυπα της Αττικής Οδού; Το κόστος δεν είναι απαγορευτικό. Τολμάει κανείς να το προτείνει ή να το απαιτήσει από τον Σπίρτζη;

Και κάτι για αποχαιρετισμό για να θυμηθούμε τα νιάτα μας…

 

Comments

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.