Πέτρος Ινιωτάκης: Πώς θα είναι η μαρίνα του Ηρακλείου

Η δυναμικότητα της θα προσεγγίζει τα 1.000 σκάφη και οι θέσεις στάθμευσης θα υπερβαίνουν τις 1.500

Επιστολές
Επιστολές

Τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά, το ήπιο μεσογειακό κλίμα με τις ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες, καθιστούν το Ηράκλειο ιδανικό προορισμό για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων Θαλάσσιου Τουρισμού.

Η διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος που αποτελεί κρίσιμο ζήτημα, μπορεί να επιτευχθεί με την ανάπτυξη νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού και ο Θαλάσσιος Τουρισμός αποτελεί μια από αυτές τις εναλλακτικές μορφές.

Είναι στενά συνδεδεμένος με την ιστορία του τόπου μας, απευθύνεται κυρίως δε σε τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, έχει σκοπό την αξιοποίηση των θαλάσσιων πόρων και προωθείται από την ανάπτυξη τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής και ναυταθλητικών δραστηριοτήτων.

Με την υπ’ αριθ. 972/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ηρακλείου, αποφασίστηκε η «Δημιουργία Μαρίνας Λιμενικών και Ναυταθλητικών Εγκαταστάσεων Ηρακλείου» έμπροσθεν του Παγκρητίου Σταδίου, ώστε ο Δήμος να μπορέσει να προβεί σε όλες τις ενέργειες που χρειάζεται για την ωρίμανση και υλοποίηση του έργου.

Στις κτιριακές εγκαταστάσεις με «πράσινη» ενεργειακή ταυτότητα και φιλοπεριβαλλοντικό προσανατολισμό, προβλέπονται οικοδομικά τετράγωνα που θα περιλαμβάνουν χώρους αναψυχής και πολιτισμού, κτίρια διοίκησης, ξενοδοχειακή μονάδα και καταστήματα, χώρους πρασίνου και θεματικά πάρκα και συγκοινωνιακές υποδομές.

Η δυναμικότητα της μαρίνας θα προσεγγίζει τα 1.000 σκάφη διαφόρων ειδών, από μικρά ιστιοφόρα σκάφη έως megayachts και οι θέσεις στάθμευσης για τους επισκέπτες θα υπερβαίνουν τις 1.500. Αυτό θα καταστήσει την Μαρίνα Ηρακλείου σε μια άκρως ανταγωνιστική Μαρίνα διεθνούς εμβέλειας.

Οι μεγάλες οργανωμένες μαρίνες στη χώρα μας είναι μόλις 19, ενώ υπάρχουν και 20 μικρότερες, διαθέτει συνολική ακτογραμμή 16.000 χλμ, τα περισσότερα κατοικημένα νησιά στην Μεσόγειο (3.045 συνολικά), αλλά αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα δεν μπόρεσε ποτέ να το εκμεταλλευτεί και μένει απαξιωμένος ένας συναλλαγματοφόρος κλάδος.

Αδιαμφισβήτητα διαχρονικά οι Έλληνες είμαστε κατεξοχήν λαός της θάλασσας, αλλά ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί ίσως το πιο αναξιοποίητο κομμάτι της βιομηχανίας του ελληνικού τουρισμού, αν και προσελκύει χιλιάδες ανθρώπους από όλον τον κόσμο που αναζητούν τέτοιου είδους διακοπές.

Η δημιουργία της Μαρίνας είναι ίσως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που σχεδιάζεται να γίνει στο Ηράκλειο τα τελευταία χρόνια, μια επένδυση τεράστιου κόστους, περίπου 100 εκ. ευρώ, που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ενισχύει την τοπική ανάπτυξη και οικονομία και κυρίως δημιουργεί ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα για το Ηράκλειο, που θέλει να καταστεί ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς τουριστικούς προορισμούς.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο όμως έγινε κάτι πολύ πιο σημαντικό, ακόμα κι απ’ την ίδια την απόφαση και αυτό ήταν η συμμετοχή όλων των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της πόλης σε μια ουσιαστική συζήτηση και διαβούλευση με τα μέλη του Δ.Σ.

Είναι ίσως από τα μοναδικά προτεινόμενα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που υπάρχει τέτοιου είδους ομοφωνία των εμπλεκομένων επιστημονικών, επιμελητηριακών και παραγωγικών φορέων και δείχνει το δρόμο που πρέπει να βαδίσουμε: με ωριμότητα μελετών, χωρίς δογματισμούς και προκαταλήψεις, με πλατειά συναίνεση, να σχεδιάζουμε και να προετοιμάζουμε το μέλλον.

Γιατί η ομοφωνία επιδρά καθοριστικά στην επιτυχία κάθε εγχειρήματος, εστιάζει στην ανθρώπινη δημιουργικότητα και προσπαθεί να χτίσει τις συνθήκες ώστε η καινοτομία, η πρωτοβουλία και η έκφραση ιδεών να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος. Είναι η διαδικασία όπου δεν υπάρχει πλευρά που κερδίζει και πλευρά που χάνει, γιατί όλοι λειτουργούν με στόχο το κοινό καλό.

Τελικά, οι οργανωμένες και ουσιαστικές διαδικασίες διαβούλευσης, που οδηγούν σε πλατιά συναίνεση και ομοφωνία για κάθε μκρό ή μεγάλο ζήτημα που αφορά τους πολίτες και την κοινωνία, είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη που θα μας εξασφαλίσει την έξοδο της χώρας από την κρίση.

Comments

  1. Άννα Δριμισκιανάκη    

    Τι άλλο να πει κανείς παρά μόνο επιτέλους! Για όσους έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό και έχουν συγκρίνει το φυσικό κάλος και τις υποδομές δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά…

  2. Αλέξιος    

    … Με ένα μεγάλο αστερίσκο επί των διαδικασιών που (δεν) ακολουθήθηκαν… θα άξιζε ένα εμπεριστατωμένο δημοσιογραφικό ρεπορτάζ να μας τα βάλει όλα στη σειρά…

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.