Ο δαίμων και η καθυστερημένη απάντηση

Οδυσσέας Γραμματικάκης
Οδυσσέας Γραμματικάκης

Το έχουμε ξαναπεί: μια χούφτα νομάτοι είμαστε εδώ στη Μεσόγειο και παλεύουμε ένα σωρό πράγματα ταυτόχρονα. Και φυσικά, πάνω στην πρεμούρα μας, κάνουμε και γκάφες. Έτσι, μόλις χτες το βράδυ, ανακαλύψαμε ένα μικρό τεχνικό λάθος στο επίσημο e-mail του mesogios.gr, που όμως μας είχε αποτρέψει από το να διαβάσουμε ένα μεγάλο μέρος από την αλληλογραφία μας.

Και επειδή είναι επίσης δεδηλωμένη η πρόθεση μας να συμβάλλουμε στο διάλογο της κοινωνίας του Ηρακλείου, με ιδιαίτερη στενοχώρια ανακαλύψαμε ότι η παρακάτω έγκαιρη απάντηση του γραφείου τύπου του Δήμου Ηρακλείου στο σατιρικό κείμενό μου με τίτλο «καρνάβαλοι», είχε πέσει θύμα του προαναφερθέντος δαίμονα της αλληλογραφίας. Την παραθέτω λοιπόν, αυτούσια, έστω και με τόση καθυστέρηση:

Μια απάντηση στο σχόλιο «Καρνάβαλοι» του κ. Οδυσσέα Γραμματικάκη

Σε σχόλιό του με τίτλο «Καρνάβαλοι» ο κ. Οδυσσέας Γραμματικάκης, επικαλούμενος ορισμένες περιπτώσεις όπου κατά τη γνώμη του, δεν δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήματα που έθεσε ο ίδιος ή οι δημότες, αναφέρει ότι η δημοτική αρχή έχει επιλέξει να ασπαστεί την επικοινωνιακή τακτική του ιχθύος. Κάτι βεβαίως που απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Κατ΄ αρχήν, στο θέμα της κοπής των δέντρων, υπήρξε επίσημη ανακοίνωση του Δήμου Ηρακλείου, δόθηκαν εξηγήσεις στην σύσκεψη φορέων που έγινε παρουσία και δημοσιογράφων για την δημόσια διαβούλευση σχετικά με τον διαχειριστικό κανονισμό του Πάρκου Γεωργιάδη και δόθηκε επίσης και υπηρεσιακή απάντηση σε σχετικό ερώτημα που έθεσε δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης.

Στο θέμα της πρόσβασης των ΑμεΑ στο site του Δήμου, το οποίο ανέδειξε ο κ. Οδυσσέας Γραμματικάκης σε παλιότερο σχόλιό του, έχουμε να του πούμε τα εξής: Για τον έλεγχο της πρόσβασης σε διαδικτυακούς τόπους (World Wide Web Consortium W3C) σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), υπάρχουν πολλά εργαλεία που προτείνονται στη σελίδα του W3C https://www.w3.org/WAI/ER/tools/. Εμείς έχουμε ελέγξει το  www.heraklion.gr με το achecker https://achecker.ca/checker/index.php .

Ο έλεγχος για το επίπεδο ΑΑ εμφανίζει επτά (7) προβλήματα ελάσσονος σημασίας τα οποία έχουν να κάνουν με τα χρώματα της σελίδας ( αντίθεση χρωμάτων) και τα οποία θα διορθώσουμε τις επόμενες ημέρες. Η πρόθεσή μας ήταν να του δώσουμε τη σχετική απάντηση όταν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία, αλλά εφόσον ο κ. Γραμματικάκης μας πρόλαβε,  τον ενημερώνουμε σήμερα και θα επανέλθουμε, όταν τα προβλήματα επιλυθούν οριστικά.

Στο θέμα των social media, τα ερωτήματα των δημοτών στο Facebook  του Δήμου Ηρακλείου απαντώνται όλα και στην συντριπτική πλειονότητά τους άμεσα.

Αναφερόμαστε αποκλειστικά σε όσα ερωτήματα έρχονται στο inbox. Όπως αντιλαμβάνεται ο κ. Γραμματικάκης, ο οποίος προφανώς γνωρίζει πώς λειτουργούν τα social media, εν αντιθέσει όπως γράφει με τον Δήμο Ηρακλείου (του οποίου πάντως η επίσημη σελίδα στο Facebook είναι η πρώτη σελίδα Δήμου σε ολόκληρη την Ελλάδα, όσον αφορά τους ανθρώπους που την ακολουθούν, περισσότεροι από 14.000 πλέον), δεν θα μπορούσαμε να εμπλακούμε σε δημόσιο διάλογο στα σχόλια, διότι αυτό ενέχει ορισμένους προφανείς κινδύνους.

Πιθανόν ορισμένοι δημότες να μην κρίνουν τις απαντήσεις επαρκείς ή ικανοποιητικές.  Ωστόσο πάντα, τιμούμε την επικοινωνία τους μαζί μας με μια απάντηση, ως οφείλουμε. Το ίδιο ακριβώς ισχύει, όσον αφορά στα ερωτήματα και στα αιτήματα των δημοτών και για το Γραφείο Δημάρχου.

Επικοινωνιακή τακτική ιχθύος, λοιπόν, η παρούσα δημοτική αρχή ούτε ακολούθησε, ούτε θα ακολουθήσει. Αλλά θα διατηρήσει το δικαίωμα να κρίνει η ίδια πότε θα απαντά δημόσια και πότε όχι σε ένα θέμα.

Σε κάθε περίπτωση, σας ευχαριστούμε για τις χρήσιμες παρατηρήσεις και καλή επιτυχία στην καινούρια προσπάθεια της ιστορικής «Μεσογείου».

 

Αν και ίσως είναι άκαιρο να απαντήσω κι εγώ στην απάντηση μετά από τόσο καιρό, θα σταθώ σε μερικά μόνο σημεία: ο διάλογος για τα θέματα πρασίνου στην πόλη όντως άνοιξε, μετά από πιέσεις δημοτών, όταν όμως είχε γραφτεί το δικό μου κειμενάκι αυτή η πρόθεση του Δήμου κάθε άλλο παρά σαφής ήταν, και το Ηράκλειο ζούσε σε ένα μόνιμο άγχος για τα λιγοστά του δέντρα, όπως μπορείτε να δείτε και σε σχετικά άρθρα με κοντινές ημερομηνίες.

Για το θέμα της πρόσβασης των ΑμΕΑ στον ιστότοπο του Δήμου, χαίρομαι ειλικρινά που εξετάζεται με σκοπό να διορθωθεί. Επί των εργαλείων, δεν είμαι αρμόδιος να μιλήσω φυσικά· ας σχολιάσουν οι προγραμματιστές.

Όσο για την χρήση των social media, η αναφορά μου ήταν επίσης σαφής, αν και δεν υπήρχε λόγος να μπω σε λεπτομέρειες για το θέμα σε ένα εκ προθέσεως ανάλαφρο κείμενο: τόσο τα ερωτήματα περί του πρασίνου, όσο και το ερώτημα για την προσβασιμότητα ΑμΕΑ είχαν τεθεί επανειλημμένα από πολίτες στο fb του Δήμου, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν καμία απάντηση, ούτε καν με τη μορφή κοινοποίησης ενός δελτίου τύπου. Ενδεικτικά, η απάντηση για τα δέντρα της Ίδης υπήρχε, για μέρες, μονάχα στο προσωπικό προφίλ του κ. Αναστασάκη, και όχι στο επίσημο του Δήμου. Μακάρι να έχει λυθεί κι αυτή η, εικάζω, ασυνεννοησία, και τα likes στο fb του Δήμου να αυξηθούν ακόμα περισσότερο.

Επί της ουσίας όμως, και για να μην φαίνεται ότι μιλάω μόνο για τα λάθη των άλλων, χωρίς να αναγνωρίζω τα δικά μας, που ήταν άλλωστε εξ αρχής και η αφορμή για το κείμενο αυτό: Το τεχνικό σφάλμα – νομίζουμε – έχει πια για τα καλά διορθωθεί, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν μας έχει διαφύγει κι άλλη σημαντική αλληλογραφία. Εάν λοιπόν μας είχατε στείλει κάποια απάντηση που δεν δημοσιεύσαμε, παρακαλούμε να μας την ξαναπροωθήσετε, και θα φροντίσουμε να επανορθώσουμε το συντομότερο δυνατόν.

Εμείς να υποσχεθούμε ξανά από την πλευρά μας ότι, εκτός κι αν κανένας δαίμονας μας βάλει και πάλι στο μάτι, δεν θα επιβάλλουμε ποτέ τακτικές ιχθύος στον δημόσιο διάλογο.