Οι πρώτες στον κόσμο ηλεκτροκίνητες φορτηγίδες χωρίς την ύπαρξη πληρώματος είναι γεγονός

Γιάννης Ζωγραφάκης
Γιάννης Ζωγραφάκης

Η εταιρία Port Liner θα κατασκευάσει τις πρώτες ηλεκτροκίνητες φορτηγίδες χωρίς την ύπαρξη πληρώματος.

Ο κόσμος έχει πολλές όψεις και καλές και κακές. Πολλές φορές βλέπεις ή ακούς μια κακή είδηση και λες πόσο κακό πλάσμα είναι ο άνθρωπος, άλλες πάλι φορές σε εκπλήττει με την ικανότητα του να δημιουργεί.

Μια τέτοια δημιουργία η οποία είναι αποτέλεσμα χρόνων ερευνών είναι και η κατασκευή των πρώτων ηλεκτροκίνητων κοντέϊνερ πλοίων στον κόσμο με δυνατότητα να ταξιδεύουν χωρίς πλήρωμα.

Τα πλοία θα επιχειρούν από τα λιμάνια του Antwerp, Amsterdam και του Rotterdam για αυτό το καλοκαίρι.

Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να χωράνε κάτω από τις ποτάμιες γέφυρες που συνδέουν από τους υδάτινους δρόμους την ενδοχώρα του Βελγίου και της Ολλανδίας και η λειτουργία αυτών αναμένεται να μειώσει κατά πολύ την κατανάλωση καυσίμων λόγο της μείωσης των φορτηγών που χρησιμοποιούνται αυτή την στιγμή για την μεταφορά αγαθών σε αυτές τις περιοχές.

Οι ηλεκτρομηχανές τους θα παίρνουν ενέργεια από μπαταρίες των 20 ποδών, περίπου 6 με 6μιση μέτρων, οι οποίες θα τροφοδοτούνται από την ξηρά.

Οι φορτηγίδες είναι σχεδιασμένες να επιχειρούν χωρίς πλήρωμα και μέχρι τον Αύγουστο θα υπάρχουν 5 από αυτές.

Η κάθε μια θα έχει μήκος 52 μέτρα και πλάτος 6,7 και θα είναι ικανή να μεταφέρει 24 κοντέϊνερ των 20 ποδών το κάθε ένα συνολικού φορτίου περισσότερο από 425 τόνους και η αυτονομία των μπαταριών τους θα είναι για 15 ώρες συνεχούς χρήσης.

Επειδή λόγω της κατασκευής και του σχεδιασμού τους, δεν χρειάζονται το κλασσικό μηχανοστάσιο που έχει ένα συμβατικό πλοίο τα πλοία αυτά σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους, διαθέτουν 8% περισσότερο ωφέλιμο χώρο.

Η χρήση αυτών των πλοίων αναμένεται να αντικαταστήσει την χρήση περίπου 23.000 φορτηγών που αυτή την στιγμή εξυπηρετούν τις ανάγκες που θα καλύψουν αυτά τα πλοία.

Αργότερα υπάρχει η πρόβλεψη να προστεθούν 6 μεγαλύτερες φορτηγίδες οι οποίες θα έχουν μήκος 110 μέτρων και θα μπορούν να μεταφέρουν 270 κοντέϊνερ κάτι που σύμφωνα με τους επιστήμονες θα μειώσει την κατανάλωση διοξειδίου του άνθρακα κατά 18.000 τόνους.

Σύμφωνα με τις τελευταίες στατιστικές από την Eurostat το 74,9% των αγαθών και των εμπορευμάτων γενικά που διακινούνται στην Ε.Ε. μεταφέρονται από τις οδικές αρτηρίες το 18,4% με τον σιδηρόδρομο και μόλις το 6,7% μέσω των υδάτινων δρόμων, παρόλο που η θαλάσσια μεταφορά, έχει αυξηθεί.

Οι φορτηγίδες αυτού του τύπου έχουν αναπτυχθεί στην Ολλανδία με χρηματοδότηση 7εκ. € από την Ε.Ε. και άλλες επιχορηγήσεις από πηγές που έχουν να κάνουν με τους λιμένες που αυτά τα πλοία θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους.

Πιστεύεται ότι μπορούν να παραχθούν περίπου 500 φορτηγίδες τον χρόνο οι οποίες θα φέρουν επανάσταση στις μεταφορές, επίσης μπαταρίες αυτού του τύπου θα μπορούσαν να μπουν και σε παλαιότερα πλοία που εξυπηρετούν αυτούς τους υδάτινους δρόμους.

Η πληροφορία για την είδηση προέρχεται από την εφημερίδα The Guardian.

Η είδηση αυτή μου έφερε στον νου την τεχνολογική ανεργία η οποία προέρχεται από την αντικατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού από τις μηχανές το οποίο θα βρείτε εδώ και την σκέψη ότι σε λίγο ο άνθρωπος δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί τις μηχανές που ο ίδιος έχει φτιάξει.

Για την ώρα η ύπαρξη αυτών των πλοίων σημαίνει ότι σε μια μικρή γωνιά του κόσμου, κάποια πλοία, ελάχιστα αυτή την στιγμή στον αριθμό, θα μπορούν να κινούνται χωρίς πλήρωμα.

Η τεχνολογία όμως θα προχωρήσει και ίσως σε μερικές δεκαετίες, δούμε υπερπόντια πλοία να οργώνουν τους ωκεανούς του κόσμου χωρίς την ύπαρξη πληρώματος ή καπετάνιων με απόλυτη αυτονομία.

Επανέρχεται λοιπόν η συζήτηση και το θέμα πιο γρήγορα από όσο φανταζόμουν και ο προβληματισμός, είναι πλέον υπαρκτός.