Οι Κρητικοί Ιππότες της Ασφάλτου

Μόνο ο KITΤ μας λείπει

Σώτια Πεντεδήμου
Σώτια Πεντεδήμου

Κάπως έτσι νιώθετε ε;

Κάπως έτσι νιώθουμε, δεν εξηγείται αλλιώς. Σαν άλλοι Μάικλ Νάιτ, μόνο που δεν φοράμε standard δερμάτινα μπουφάν, δεν οδηγούμε το αυτοκίνητό του και δεν κυνηγάμε κακοποιούς. Και όμως, εμείς έτσι νιώθουμε. Τρέχουμε με χίλια, κάνουμε επικίνδυνες προσπεράσεις, αδιαφορούμε για τη σήμανση, δεν φοράμε ζώνη ή κράνος. Ο Μάικλ παρέα με τον ΚΙΤΤ, πολεμούσαν, την δεκαετία του ‘80 το έγκλημα. Ο  KIΤT τώρα, και τί δεν έκανε. Καταρχάς μιλούσε. Οδηγούσε μόνος του, ακολουθώντας τον Ντέιβιντ Χάσελχοφ στις δύσκολες αποστολές και πολλές φορές τον «έσωζε» κιόλας. Δεν το συζητώ τώρα για άλματα, κίνηση στις δύο ρόδες και όλα αυτά. Εννοείται. Μη σας πω ότι ήταν και πιο έξυπνος από τον Μάικλ.

Τι ρωτήσατε; Αν φόραγε ο Μάικλ Νάιτ ζώνη; Μη χειρότερα. Γιατί να φορέσει; Έβγαινε πάντα ατσαλάκωτος, όσο δύσκολη και αν ήταν η αποστολή. Άντε με καμιά γρατσουνιά και λίγο σκισμένο το δερμάτινο παντελόνι. Για το ξεκάρφωμα.

Στην επιστροφή, με προσπέρασαν πολλοί Μάικλ Νάιτ. Δεν πειράζει, σκέφτηκα. Προτιμώ τελικά να είμαι η Σώτια που οδηγεί ένα Twingo. Αφήνω σε εσάς τον ρόλο του Ιππότη της Ασφάλτου.

Λυπάμαι πολύ αλλά σας έχω δυσάρεστα νέα. Δεν είμαστε ο Knight Rider και δεν οδηγούμε τον ΚΙΤΤ. Αν πιστεύετε ότι δεν θα σας βρει το κακό, αυταπατάστε. «Κάποια στιγμή το ατύχημα θα γίνει, μπορεί να μην το προκαλέσουμε εμείς αλλά θα προκληθεί  μοιραία» λέει ο διασώστης του ΕΚΑΒ Σταύρος Πετράκης. Τον συνάντησα στο Διήμερο Οδικής Ασφάλειας «Δρόμος Ζωής» που διοργανώθηκε από τον Δήμο Χερσονήσου σε συνεργασία με τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης και την Περιφέρεια Κρήτης στο Δ.Ε.Κ Κρήτης. Μία άρτια οργανωμένη εκδήλωση, που περιελάμβανε βιωματικές δράσεις για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τη συνδρομή του προσωπικού του ΕΚΑΒ και της πυροσβεστικής. Πιο δίπλα πραγματοποιούνταν εργαστήρια πρώτων  βοηθειών από τους Εθελοντές Σαμαρείτες – Διασώστες του Περιφερειακού Τμήματος Ηρακλείου,  του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού ενώ ομολογουμένως την παράσταση έκλεβε ο προσομοιωτής ανατροπής αυτοκινήτου και πρόσκρουσης.

Τα νέα για το τροχαίο του Μασταμπά, όπου τραυματίστηκαν ένας μπαμπάς με το γιο του, τους βρήκε εκεί. Οι δυο τους επέβαιναν σε μηχανάκι και οι πληροφορίες λένε ότι δεν φορούσαν κράνος και παραβιάστηκε το STOP. Το Σάββατο, που πήγα στο Κέντρο, τους είχαν βρει και τα νέα για τον Μιχάλη από τις Δαφνές που σκοτώθηκε ακαριαία το πρωί του Σαββάτου. «Ο κόσμος έχει ευαισθητοποιηθεί αλλά δεν κάνει αυτό που πρέπει να κάνει. Πρέπει να ξεφύγουμε από το μότο εκπαίδευση στα σχολεία, και να πάμε στην  εκπαίδευση ενηλίκων. Το τροχαίο συμβάν θέλει 2 δευτερόλεπτα να γίνει» λέει ο Νίκος Παπαλεωνίδας, αντιπυραγός,  αξιωματικός της 3ης ΕΜΑΚ Κρήτης και όταν τον ρωτάω τι φταίει, «ο κακός μας ο καιρός».

«Φταίει η παιδεία μας, το πώς έχουμε μεγαλώσει και ότι θεωρούμε ότι δεν πρόκειται να συμβεί σε εμάς τίποτα από αυτά που ακούμε να συμβαίνουν γύρω μας» σημειώνει η διευθύντρια του ΕΚΑΒ Κρήτης Μάγδα Ζεάκη.

Παράλληλα με τις βιωματικές δράσεις εξελίσσονταν συνεδρίες, με αξιόλογους ομιλητές. Διερωτάστε αν είχε κόσμο; Δεν είχε. Δεν είχε τον κόσμο που θα έπρεπε να έχει. Με εξαίρεση τις δύο πρώτες σειρές καθισμάτων, η αίθουσα ήταν άδεια. Και καλά, να συμφωνήσω (που δεν συμφωνώ) ότι βαριέστε να ακούτε ομιλίες. Όλοι εσείς που έχετε παιδάκια, γιατί δεν πήγατε; Δυστυχώς και ο χώρος με τις δράσεις για τα παιδιά, δεν είχε την αναμενόμενη προσέλευση για Σάββατο τουλάχιστον, με καλό καιρό. Μου το επιβεβαιώνει και ο Στ. Πετράκης. «περίμενα περισσότερο κόσμο. Η εκπαίδευση των παιδιών που αύριο θα βγουν στον δρόμο, οι γονείς που θα μεγαλώσουν τα μεθαυριανά παιδιά είναι το σημαντικότερο πράγμα. Είναι το μέλλον μας και πρέπει να τα βοηθήσουμε να γίνουν καλύτεροι οδηγοί από εμάς».

Λυπάμαι πολύ αλλά σας έχω δυσάρεστα νέα. Δεν είμαστε ο Knight Rider και δεν οδηγούμε τον ΚΙΤΤ. Αν πιστεύετε ότι δεν θα σας βρει το κακό, αυταπατάστε.

Ήδη στην Κρήτη από την 1η Ιανουαρίου μετράμε 9 ανθρώπους- θύματα της ασφάλτου. Το 2017 θρηνήσαμε 55. Και μόνο αυτά τα στοιχεία, είναι αρκετά για να ξεκουνήσετε και να πάτε έως τις Γούρνες. Πάτε, έστω την επόμενη φορά. Εμείς οι ενήλικες, οι γονείς, κατά πως όλα δείχνουν το έχουμε χάσει το παιχνίδι. Γιατί να καταδικάσουμε και τα παιδιά μας;

«Είμαστε ένα μπάχαλο» λέει ο καθηγητής, Συγκοινωνιολόγος – Πολεοδόμος στο ΕΜΠ Θάνος Βλαστός, που βρέθηκε στην Κρήτη για να μιλήσει. «Στην Ελλάδα, ο καθένας πιστεύει ότι είναι μόνος του και κάνει ό,τι θέλει. Και γι αυτό μας είναι τρελό να υπάρχουν κανόνες. Δεν έχουμε μάθει να ζούμε σε μια οργανωμένη κοινωνία με θεσμούς και κανόνες». Τι προτείνει; Συμβολικές αλλά συνάμα ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπως σήμανση παντού και η μετατροπή όλων των ‘τοπικών’ δρόμων σε οδούς ήπιας  κυκλοφορίας. «Βλέποντας συνεχώς τη σωστή σήμανση ίσως καταλάβουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας ή αφήσουμε το αυτοκίνητο και πάμε με τα πόδια στο περίπτερο» μου εξηγεί ενώ πρωταρχικό ρόλο για τον ίδιο παίζει η αστυνόμευση. «Όταν δεν αστυνομεύεις είναι σαν η ίδια η πολιτεία να στέλνει το μήνυμα ότι δεν με νοιάζει αν τρέχεις, που παρκάρεις ενώ θα έπρεπε να στέλνει το μήνυμα ότι είσαι εγκληματίας».

Στην επιστροφή, με προσπέρασαν πολλοί Μάικλ Νάιτ. Δεν πειράζει, σκέφτηκα. Προτιμώ τελικά να είμαι η Σώτια που οδηγεί ένα Twingo. Αφήνω σε εσάς τον ρόλο του Ιππότη της Ασφάλτου.

 

Comments

  1. Oraia ta lete re    

    Αυτά εδώ είναι τα επίσημα στατιστικά για τα τροχαία στην Ελλάδα για διάφορες χρονιές :

    http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=74456&Itemid=86&lang=

    Εδώ σε πιο ευανάγνωστα γραφήματα :
    http://demetriospogkas.com/traffic-accidents-greece-data-journalism-methodology

    Εάν πάρουμε τα νούμερα που παραθέτει, θα δούμε οτι απο το 2001 μέχρι το 2014 στην Ελλάδα είχαμε 19.166 νεκρούς και 274.203 τραυματίες. Συγκριτικά, το Ηράκλειο είχε μόνο 140.730 κατοίκους το 2011 στην απογραφή. Ο Αγιος Νικόλαος Λασιθίου είχε 11.421.

    Σχεδόν ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ο πληθυσμός του Ηρακλείου τραυματίστηκε στους ελληνικούς δρόμους μέσα σε 14 χρόνια.
    Σχεδόν ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ο πληθυσμός του Αγ. Νικολάου ΠΕΘΑΝΕ στους ελληνικούς δρόμους μέσα σε 14 χρόνια.

    Συγκριτικά επίσης, οι ΗΠΑ σε ΔΥΟ ΠΟΛΕΜΟΥΣ στο ίδιο χρονικό διάστημα είχε 57614 νεκρούς και 50897 τραυματίες.
    πηγη: https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_military_casualties_of_war
    Είχαμε πάνω απο ΠΕΝΤΕ ΦΟΡΕΣ περισσότερους τραυματίες και το 33% των θανάτων, από δύο πολέμους, ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ! Πηγαίνοντας στις δουλειές μας ή στα σπίτια μας αποδεικνύεται πιο επικίνδυνο στατιστικά απο το να είσαι σε πόλεμο!

    Όταν για δεκαετίες ο Άρης Σταθάκης φώναζε οτι ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ πεθαίνει μια μικρή κωμόπολη στους ελληνικούς δρόμους, ο κόσμος γέλαγε. Τόσα χρόνια όμως πληρώνουμε το τίμημα με αίμα, αλλά επειδή τα μέσα ενημέρωσης δεν μας λενε τα νούμερα, δεν το κάνουν θέμα, δεν το κάνουν ΣΚΑΝΔΑΛΟ, να ξυπνήσει ο κόσμος, οι λιγοι που ενδιαφέρονται, σαν τον μακαρίτη τον Σταθάκη, χαρακτηρίζονται «γραφικοί».

    Ο Θεός να μας φυλάει απο τους «οδηγάρες» στους δρόμους μας :/

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.