Νήπια

Οδυσσέας Γραμματικάκης
Οδυσσέας Γραμματικάκης

Το νέο μέτρο της κυβέρνησης σχετικά με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, έχει ξεσηκώσει την αντίδραση όχι μόνο των συμβασιούχων αλλά και αρκετών γονιών. Εγώ γονιός δεν είμαι ακόμα και δεν μπορώ να έχω βέβαιη άποψη, έχω ακούσει όμως σοβαρά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές. Πάντως, ο μόνος τρόπος για να κοπάσει ο δικαιολογημένος θόρυβος και να συζητηθεί το θέμα επί της ουσίας, είναι να βεβαιωθούν οι άνθρωποι πως κανείς δεν θα χάσει τη δουλειά του. Γιατί το μόνο σίγουρο είναι πως δεν χρειαζόμαστε περισσότερους γονείς που δεν μπορούν να θρέψουν τα παιδιά τους.

Και, διαβάζοντας αυτά, θυμήθηκα και την λεκτική και κοινοβουλευτική επίθεση που είχε πριν χρόνια εξαπολύσει η εγκληματική οργάνωση της χρυσής αυγής εναντίον νηπίων, που δυστυχώς είχε στη συνέχεια ασπαστεί και ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, για ψηφοθηρικούς προφανώς λόγους. Τώρα που τα γραφεία τους σε όλη τη χώρα κλείνουν το ένα μετά το άλλο, και όσα δεν κλείνουν γίνονται συχνά – πυκνά λαμπόγυαλο από αντιφασίστες, όπως έπαθε αυτό της Νέας Αλικαρνασσού προχτές, θα έχουν φαντάζομαι περισσότερο ελεύθερο χρόνο, αφού οι συνευρέσεις μίσους τους θα έχουν γίνει κομματάκι πιο δύσκολες. Καλή ευκαιρία να τους πείσουμε να επιστρέψουν στα σχολεία, μήπως και γίνουν σιγά σιγά άνθρωποι. Και βέβαια, προτού καν διανοηθούν να ασχοληθούν με τα αρχαία ελληνικά, ας ξεκινήσουν από τη βασική ορθογραφία.

Ένα μάθημα δημοκρατίας και σεβασμού στην ελευθερία της έκφρασης, ξεκινώντας από τα βασικά, είναι σίγουρο πως χρειάζονται, δυστυχώς, και αρκετοί υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι της Εκκλησίας της Ελλάδας. Ένας από αυτούς, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος, έγραψε χτες μια ανοικτή επιστολή όπου όχι μόνο βάλει κατά μιας θεατρικής παράστασης που κανείς δεν υποχρεούται να δει αν δεν το επιθυμεί, αλλά παραδίδει και μαθήματα δεοντολογίας στους δημοσιογράφους της κρατικής τηλεόρασης. Είμαι σίγουρος πως αν έπαιρνε αυτός την συνέντευξη θα ήταν απολύτως αντικειμενικός.

Πάντως, για να επιστρέψω σε πολύ μικρότερες και πιο ελπιδοφόρες ηλικίες, πάντα πίστευα πως η ουσιαστικότερη παιδεία για τα παιδιά, μετά από τις εμπειρίες τους στην καθημερινότητα, είναι αυτή που προσφέρεται εκτός σχολείου. Και μια που σήμερα λέω για νήπια, θυμήθηκα τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης, που είναι σίγουρα ένα τέτοιο παράδειγμα. Εντυπωσιακό επίσης πως κάποια από αυτά απευθύνονται, όχι μόνο σε μικρά παιδιά, αλλά ακόμα και σε βρεφικές ηλικίες.

Ένας εντεκάχρονος είναι πρωταγωνιστής και στην ταινία της ανερχόμενης και πολυβραβευμένης σκηνοθέτιδας Ελίνας Ψύκου “Ο γιος της Σοφίας”, που θα προβληθεί για πρώτη φορά στην πόλη από τη Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Ηρακλείου στον κινηματογράφο Αστόρια, την Κυριακή στις 21:00. Την προηγούμενη μέρα, το Σάββατο, στις 21:00, θα προβληθεί Η αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά”, επίσης της Ε. Ψύκου. Η σκηνοθέτιδα θα είναι παρούσα και τις δύο βραδιές, και μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό. Σίγουρα θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Και να κλείσω με την ευχή, μια που η άνοιξη μια κάποια αισιοδοξία μου τη δημιουργεί, να μαθαίνουμε όλοι μας, σαν τα νήπια, από κάτι καινούριο κάθε μέρα. Το προσπαθώ χρόνια, αλλά τελευταία νομίζω ότι τα κουτσοκαταφέρνω κιόλας. Τα ξαναλέμε σύντομα!

(έργο φωτογραφίας: Paul Klee, «The sick heart», 1939 – λεπτομέρεια)

Comments

  1. Oraia ta lete re    

    > Ένα μάθημα δημοκρατίας και σεβασμού στην ελευθερία της έκφρασης

    Θα σας πρότεινα να ξαναδιαβάσετε το κείμενό σας και να αναρωτηθείτε μήπως χρειάζεστε και εσείς να κάνετε καμιά επανάληψη σε αυτά τα μαθήματα. :p

    1. Οδυσσέας Γραμματικάκης    

      Το ξαναδιάβασα. Δεν χρειάζομαι. Σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και καλημέρα σας!

      Οδυσσέας Γραμματικάκης
      1. Oraia ta lete re    

        Καλώς, να σας εντοπίσω εγώ τότε κάτι 🙂

        Η «δημοκρατία» και ο «σεβασμός στην ελευθερία της έκφρασης» δεν τεστάρονται στο πως συμπεριφερόμαστε όταν είμαστε μεταξύ ανθρώπων με τους οποίους έχουμε περίπου τις ίδιες ιδέες και αξίες, αλλά στο πως συμπεριφερόμαστε σε ανθρώπους που τις ιδέες τους τις βρίσκουμε ΕΙΔΕΧΘΕΙΣ και απαράδεκτες και φρικαλέες και ότι άλλο αρνητικό θέλετε.

        Εκεί θα μπει σε δοκιμασία το πόσο «δημοκράτης» είναι κάποιος και πόσο «σέβεται την ελευθερία έκφρασης», έτσι δεν είναι;

        Για ξαναδιαβάστε πάλι το κείμενό σας και σκεφτείτε αν περάσατε την «δοκιμασία» 😉

        1. miltos    

          Αγαπητέ
          αυτοί που συνειδητά και θα έλεγα ότι και ιδεολογικά στέκουν απέναντι στην δημοκρατία και αρνούνται τον «σεβασμό στην ελευθερία της έκφρασης» είναι απέναντι τελεία και παύλα, και ο νοών νοειτω. Διαφορετικά όταν τα θηρία γιγαντωθούν τρέχα εσύ να τα συνετίσεις.. Άλλωστε και ο παντοτινός ηγέτης τους, το ψυχάκι με το μυστήριο μουστάκι, είχε παραδεχτεί ότι το λάθος των αντιπάλων του ήταν ότι δεν τον συνέτριψαν όταν ακόμα ήταν ανίσχυρος.. τι δεν καταλαβαίνεις;;

  2. Oraia ta lete re    

    > αυτοί που συνειδητά και θα έλεγα ότι και ιδεολογικά στέκουν απέναντι στην δημοκρατία και αρνούνται τον «σεβασμό στην ελευθερία της έκφρασης» είναι απέναντι τελεία και παύλα, και ο νοών νοειτω.

    Ναι, αλλά όσοι εμείς λέμε πως είμαστε υπερ της δημοκρατίας και της ελευθερίας της έκφρασης, δεν μπορούμε να γίνουμε σαν και αυτούς.

    Είναι σαν να λες πως είσαι «καλός χριστιανός» και να πετύχεις στον δρόμο να ζητιανεύει κάποιον που κάποτε ήταν πλούσιος και αρνούταν να βοηθήσει τον συνάνθρωπό του και να του λες «α, παλιά αρνούσουν να βοήθησεις, τώρα δεν σε βοηθάω και εγώ» και να συνεχίζεις να λες οτι είσαι «καλός χριστιανός». Αυτά δεν πάνε μαζί. Μην βοηθάς, δικαίωμά σου, αλλά μην λες οτι είσαι και «καλός χριστιανός».

    Αμα νομίζετε οτι πέφτοντας στο επίπεδο των ανθρώπων που απεχθάνεστε αποτελεί κάποιού είδους νίκη, αυτό είναι δικαίωμά σας, αλλά μην υποκρίνεστε οτι δεν γίνατε ίσα και όμοια με αυτούς που εχθρεύεστε. «Συντριβές» και «δημοκρατία» δεν πάνε μαζί.

    Σαν οπαδός της ελευθερίας του λόγου, δεν βλέπω τι σόι διάλογος γίνεται με «συντριβές». Ίσως να πρέπει να αγοράσω κανένα πιο σύγχρονο λεξικό; Έχετε να προτείνετε κανένα;

    Λέτε να έχει κάτι τέτοιο μέσα σαν δημοκρατικό διάλογο;
    https://youtu.be/nmen1GyvLOs?t=3m52s
    :p

  3. Akatanoitos    

    >Αγαπητέ
    >αυτοί που συνειδητά και θα έλεγα ότι και ιδεολογικά στέκουν απέναντι στην δημοκρατία και αρνούνται τον «σεβασμό >στην ελευθερία της έκφρασης» είναι απέναντι τελεία και παύλα, και ο νοών νοειτω. Διαφορετικά όταν τα θηρία >γιγαντωθούν τρέχα εσύ να τα συνετίσεις.. Άλλωστε και ο παντοτινός ηγέτης τους, το ψυχάκι με το μυστήριο μουστάκι, >είχε παραδεχτεί ότι το λάθος των αντιπάλων του ήταν ότι δεν τον συνέτριψαν όταν ακόμα ήταν ανίσχυρος.. τι δεν >καταλαβαίνεις;;

    «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες!»

  4. miltos    

    ωραίες οι εξυπναδούλες και τα ιντερνετικά σχολιάκια που ανταλλάσουμε όλοι μας εδώ εκ του ασφαλούς, αλλά κάποιοι στο παρελθόν έπρεπε να συντρίψουν τους, πολιτικά και όχι μόνο, πρόγονους των σημερινών φασιστών για να απολαμβάνουμε έστω και αυτήν την αστικού τύπου δημοκρατία. Άρα μάλλον κάπου μπορεί να συναντηθεί η βία με τη δημοκρατία.. Ατυχή παραδείγματα με καλούς χριστιανούς και (α)πολιτικοι σχολιασμοί «ραδιο αρβύλα» .. χωρίς σχόλια

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.