Η εξέλιξη της σεξουαλικότητας. Μια οπτική

Γιώργος Χρηστάκης
Γιώργος Χρηστάκης

Κυρίαρχο προιόν της εμπορευματικής κοινωνίας…
Μου φαίνεται πως πραγματικά κάποια πράγματα έχουν στ’ αλήθεια αλλάξει στον κόσμο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η σεξουαλική μας ζωή.
Κάποτε ήταν κρυφή. Τώρα πια εκτίθεται ανοιχτά και επιθετικά. Ένας νέος ηδονικός σνομπισμός. Όλοι θέλουν να γνωρίζουν και να έχουν εμπειρία γύρω από τα σεξουαλικά ζητήματα.
Εδώ και περισσότερο από 30 χρόνια τα περιοδικά και όχι μόνο, μας ενημερώνουν για την εξέλιξη της «ακολασίας», προτείνοντας διάφορες απολαύσεις: δοκιμάστε τον σοδομισμό δεν ξέρετε τι χάνετε, τις τριάδες, την αμφισεξουαλικότητα, τα μαστίγια, τις αλυσίδες και τόσο ακόμη ευφάνταστα «εργαλεία» άψυχα και έμψυχα…
Κάνετε καλό σεξ; Τις Παρασκευές το κάνετε;
Ο θάνατος παραμένει σκληρός, απαίσιος και «κρυφός», αντίθετα τα μικρά «βρώμικα» μυστικά μας μπορούν να βγουν στην επιφάνεια και να περιγράφονται στο ραδιόφωνο, την tv, το ίντερνετ.
Μιλάμε για μια ιδιόμορφη χειραφέτηση των ηθών, που όμως έχει μια περίεργη χροιά.
Αντί να απελευθερωθούν τα ένστικτα έχουμε απλά την αντικατάσταση μιας κοσμοθεώρησης από  μια άλλη…

Μέχρι πρότινος υπήρχαν ο έλεγχος και οι απαγορεύσεις. Σήμερα η λαγνεία έχει γίνει υποχρεωτική και σε γαργαλάει παντού. Στους δρόμους, στις διαφημίσεις, στη μόδα κλπ
Έπεσαν πολλά ταμπού και οι γυναίκες πλέον διαθέτουν δικαιωματικά όπως εκείνες θέλουν, εντελώς αυτοβούλως το σώμα τους, (τουλάχιστον στο Δυτικό Πολιτισμό), διπλασιάζοντας έτσι τη δόση της ηδονής για όλους.
Οι επιφυλάξεις υποχώρησαν και οι απαιτήσεις αυξήθηκαν.
Υμνήθηκε πολύ η σεξουαλικότητα τον προηγούμενο αιώνα…
Είσαι απορριπτέος αν δεν είσαι σέξι;
Αυτό το μοντέλο του σεξουαλικού ανθρώπου του δυτικού πολιτισμού προκάλεσε μια αγχωμένη ελευθεριότητα, και δημιούργησε μια περίεργη κλίμακα σεξουαλικής ευημερίας : Οι φτωχοί και οι πλούσιοι, οι γλεντζέδες και οι στερημένοι, αυτοί που ζουν και αυτοί που επιβιώνουν.
Κανείς δεν θέλει να χαρακτηρισθεί «άθλιος» σεξουαλικά.
Ο Foucault (Φουκώ) είχε πει, πως «δεν αναζητούμε την αλήθεια μέσω της σεξουαλικής εμμονής, αλλά μια  μορφή άμεσης λύτρωσης».
Η αναζήτηση του Μεγάλου Οργασμού δεν αποτελεί κραιπάλη, αλλά θεία χάρη, ένα διαβατήριο για τη λύτρωση της ανθρωπότητας.
Εξελισσόμαστε όταν δουλεύουμε με τον εαυτό μας.
Η ερωτική φιλολογία και μηχανολογία συνοδεύονται από μια ηθικά ανώτερη επιχείρηση αυτοβελτίωσης.

Comments

  1. Oraia ta lete re    

    > Έπεσαν πολλά ταμπού και οι γυναίκες πλέον διαθέτουν δικαιωματικά όπως εκείνες θέλουν, εντελώς αυτοβούλως το σώμα τους, (τουλάχιστον στο Δυτικό Πολιτισμό), διπλασιάζοντας έτσι τη δόση της ηδονής για όλους.

    Φεμινισμός! Το καλύτερο κόλπο που σκέφτηκαν ποτέ οι φαλλοκράτες (και οι κεφαλαιοκράτες). :p

    > Η αναζήτηση του Μεγάλου Οργασμού δεν αποτελεί κραιπάλη, αλλά θεία χάρη, ένα διαβατήριο για τη λύτρωση της ανθρωπότητας.

    Ας διαβάσουμε μια σελίδα από την Πολιτεία του Πλάτωνα :

    https://i.imgur.com/gbrZWB0.jpg

    Ο Σοφοκλής λοιπόν μάλλον διαφωνεί.

  2. Γιώργος Χρηστάκης

    Γιώργος Χρηστάκης    

    Ναι σωστά ως υπερήλιξ πλέον αλλά και ως καλόβολος άνθρωπος διαφωνεί… Στους προηγούμενους χρόνους όμως σίγουρα θα είχε κάτι άλλο να πει…

    1. Oraia ta lete re    

      > Στους προηγούμενους χρόνους όμως σίγουρα θα είχε κάτι άλλο να πει…

      Αν διαβάσετε προσεκτικά εξηγεί την άποψή αυτή, ανεξαρτήτου ηλικίας.

      Θα σας πρότεινα να διαβάσετε και τις άλλες σελίδες (2 πριν και 2 μετά) για μια πιο πλήρη εικόνα. 🙂

  3. Γιώργος Χρηστάκης

    Γιώργος Χρηστάκης    

    Είναι θέμα ερμηνείας…. και οι ερμηνείες επίσης φιλτράρονται μέσα από τις εμπειρίες και τα βιώματα του κάθε ενός … θετικά ή αρνητικά… Ο Σοφοκλής καλά τα λέει … το τι εισπράττει ο κάθε ένας από αυτά είναι διαφορετικό πράγμα..

    1. Oraia ta lete re    

      > Είναι θέμα ερμηνείας

      Σε αυτό το ζήτημα, ναι, και δεν θα διαφωνήσω επ’αυτού. Απλά θεώρησα χρήσιμο να παραθέσω και μια ακόμη άποψη, έστω και λίγο αρχαία, επι του ζητήματος που, εξ άλλου, δεν είναι καθόλου εύκολο (αν ήταν εύκολο θα είχε λυθεί μετά από τόσους αιώνες, αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβη προφανώς) και υπάρχουν αρκετές διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.