Διακίνηση ανθρώπων, το σύγχρονο δουλεμπόριο

Γιάννης Ζωγραφάκης
Γιάννης Ζωγραφάκης

Το Τμήμα Προστασίας Περιουσιών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής κατάσχεσε πριν κάποιες μέρες το ποσό των 47,673,70 € και 2,300 δολάρια που διακινούσε στην Αττική μέρος του συστήματος Hawala

Το σύστημα διακίνησης κεφαλαίων Hawala είναι ένας βασικός οικονομικός άξονας και στην διακίνηση λαθρομεταναστών

Δύο τέτοιες υποθέσεις θα εκδικαστούν τις προσεχείς μέρες, η μια την Δευτέρα με 12 κατηγορούμενους από τους οποίους οι δύο είναι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια Ελ. Βενιζέλος και Ν. Καζαντζάκης και η δεύτερη στις 26 Φεβρουαρίου με 19 κατηγορούμενους στους οποίους εμπλέκονται αστυνομικοί αλλά και Κρητικοί που εμπλέκονται στο δύκτιο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διακίνησης μεταναστών στην Ανατολική Μεσόγειο.

Τον 18ο και 19ο αιώνα τα κίνητρα ήταν καθαρά οικονομικά, στην σημερινή εποχή όμως φοβάμαι ότι τα βασικά κίνητρα δεν είναι οικονομικά αλλά πολιτικά, όχι για τους δουλέμπορους οι οποίοι προφανώς το κάνουν για την υψηλή κερδοφορία του πράγματος αλλά για αυτούς τους όποιους έχουν αφήσει αυτή την κατάσταση να γιγαντωθεί η οποία στο μέλλον μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες για την πολιτική κατάσταση στην Δύση.

Όσο εξελιγμένο και αν είναι το δίκτυο αυτό και όσο και αν τα πλοκάμια της διακίνησης των μεταναστών απλώνονται ραγδαία, όλα αυτά είναι κάπως προσχηματικά αν τα επικαλεστούν οι φορείς και οι αρχές για την αδυναμία που δείχνουν στο να εξαρθρώσουν αυτή την μάστιγα, πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς, ότι η ίδια η Ε.Ε. και οι τοπικές Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν αφήσει αυτό το πρόβλημα να γιγαντωθεί.

Εκτιμάται ότι από το δίκτυο Hawala  οι τράπεζες αλλά και οι κυβερνήσεις έχουν χάσει ένα εξαιρετικά σημαντικό ποσό χρημάτων τα οποία δεν φαίνονται ούτε φορολογούνται και φυσικά κάτι τέτοιο ενδυναμώνει την θέση των λαθρεμπόρων οι οποίοι μπορούν σχεδόν ανενόχλητα να διακινούν μάζες ανθρώπων, κάτω από τις χειρότερες δυνατές συνθήκες.

Όσο και αν θέλουμε τελικά να πούμε ότι το δουλεμπόριο έχει σταματήσει στις μέρες μας, αυτό δεν υφίσταται διότι για μια ακόμα φορά στην ιστορία ανθεί και έχει και πολύ μεγάλα κέρδη.

Αν ανακαλέσουμε την ιστορία, θα δούμε ότι το δουλεμπόριο πάντα στηριζόταν από κάποια μεγάλα τραστ τα οποία είχαν σχέσεις και με τις κυβερνήσεις.

Τον 18ο και 19ο αιώνα τα κίνητρα ήταν καθαρά οικονομικά, στην σημερινή εποχή όμως φοβάμαι ότι τα βασικά κίνητρα δεν είναι οικονομικά αλλά πολιτικά, όχι για τους δουλέμπορους οι οποίοι προφανώς το κάνουν για την υψηλή κερδοφορία του πράγματος αλλά για αυτούς τους όποιους έχουν αφήσει αυτή την κατάσταση να γιγαντωθεί η οποία στο μέλλον μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες για την πολιτική κατάσταση στην Δύση.

Σκεφτείτε σε μερικά χρόνια, αν δεν ελεγχθεί αυτό το φαινόμενο, με πόση αγανάκτηση οι πολίτες της Δύσης θα βλέπουν να εξοστρακίζονται από τις χώρες τους και τι θα ζητήσουν ως αντίμετρα για αυτό.

Η Δύση δεν κινδυνεύει να πέσει από κανέναν λαθρομετανάστη όμως η πολιτική κατάσταση σε όλο τον Δυτικό κόσμο, μπορεί να αλλάξει τελείως μορφή, όχι προς το καλύτερο για τις ελευθερίες όλων.